français

A C O N T E C E  E M  S E T E M B R O  D E  2 0 1 7 

CU R S O  P A R A  P R O F E S S O R E S  D O  E N S  I N O  F U N D A M E N T A L  I

PRÓXIMO CURSO NA "ESCOLA LIP" EM JUNDIAÍ - DIA 22.09.2017

CURSO DE LETRAMENTO EM PROGRAMAÇÃO PYTHON PARA CRIANÇAS DE CINCO A DEZ ANOS - PROGRAMA BASEADO EM CONTEÚDOS DE LÍNGUA PORTUGUESA, MATEMÁTICA, CIÊNCIAS E ARTE. ESTA INICIATIVA COMPLETOU SEU PRIMEIRO ANO EM NOVEMBRO DE 2016.

G  A   L   E   R  I  A     D E    T  R   A   B   A   L   H   O   S

Apresentação em Washington DC, Estados Unidos

MindFluctuation, a multimedia evening-length performance of dance, interactive computer art, and electronic music, is featured here as excerpts from eleven sections of the 90 minute stage work. Regrettably, the wide camera is slightly out of focus. In each section, a dancers wears the Emotiv neuroheadset that interfaces to influence the behavior of the computer art projected on stage in real time. Collaborating Artists: Maida Withers - Artistic Director / Dance, Tania Fraga - Computational Artist and her Team (Donizetti Louro, Pedro Gracia, Mauro Pichilliani), Steve Hilmy and John Driscoll - Composers and Musicians, David Page - Mask, Izzy Einsidler - Light Design. Dancers: Felicia Avalos, Ian Ceccarelli, Alicia Diaz, Anthony Gongora, Mary Heath, Sammi Rosenfeld, Giselle Ruzany, Matthew Thornton, Maida Withers, Maida Withers - Video Editor, Andrew Anderson - Câmera.



Horizons Project by Institute of Mathematics and Art Of São Paulo, from B r a i n  D r a i n of Dorothea Kalogianni and her supervisor Professor Richard Coyne. They are from Edinburgh College of Art, of the University of Edinburgh, The research links and explores neuroscience and architecture for the creation of emotional sound responsive environments. They were invited to collaborate for MindFluctuations Project at IMA Brazil.

Physicist Werner Heisenberg said, “When I meet God, I am going to ask him two questions: why relativity? And why turbulence? I really believe he will have an answer for the first.”  As difficult as turbulence is to understand mathematically, we can use art to depict the way it looks. Natalya St. Clair illustrates how Van Gogh captured this deep mystery of movement, fluid and light in his work. Lesson by Natalya St. Clair, animation by Avi Ofer.





Pode-se dizer que o século XIX foi um dos períodos marcantes na história da ciência, especificamente na matemática, pois houve uma contribuição efetiva e inovadora dessa ciência. Até o início do século XX a matemática era definida como a ciência da quantidade e das extensões, sendo representada pela aritmética e a geometria, respectivamente. Desta forma, entender como grupos numéricos foram desenvolvidos nos conduz a estudos de aplicações que se consolidaram com a história da matemática e, aqui, com os números hipercomplexos.

         MindFluctuations was created through residencies in São Paulo, Brazil and Washington, D.C. which enabled an international collaboration between Maida Withers and Tania Fraga, a Brazilian computer artist and vice-president at the Institute of Mathematics and Art of São Paulo, with Pedro Garcia, Java consultant programmer; Mauro Pichiliani, Brain Computer Interface Technician at the Institute of Mathematics and Art of São Paulo; and Donizetti Louro, mathematics modeling consultant and president at the Institute of Mathematics and Art of São Paulo. See More:

 http://maidadance.com/works/mindfluctuations/



                                                                                                                                   http://www.itsokaytobesmart.com







M A T E M Á T I C A  -  A R T E  -  T E C N O L O G I A




A SUSTENTABILIDADE COM EDUCAÇÃO TRANSDISCIPLINAR EM MATEMÁTICA E SUAS APLICAÇÕES.